torsdag 25 augusti 2011

Seg dag

Idag har varit en seg dag fast ändå fullt upp. Dagen började med uppstigning runt sju. Att somna om tyckte jag var onödigt, för att det skulle gå ihop sig med resten av förmiddagen. Först blev det en tur till BVC för lite vägning och mätning. Numera är A 75cm lång och 9550g tjock. Han klarade även hörseltestet galant. Efter BVC blev det promenad med grannen och sen fika hemma hos henne. Då passade Daniel på att åka till veterinären med Gösta. Han har under de senaste dagarna varit hes för att sen tappa rösten helt och han har dessutom låtit konstigt när han har spunnit. Han hade inflammerad strupe och stämband. Så nu går han på medicinkur. Så det är bara att hålla tummarna för att han blir bra.

Till middag blev det stekrester med svart trumpetsvampsås och den var himmelskt god. Jag tog grädde med en klick creme fraishe i och sen smulade jag ner svampen, eller klippte rättare sagt då den inte har torkat ordentligt. Sen fick det koka i ca 20min. Grädden skulle reducera till hälften, sen var det bara att smaka av med salt och vitpeppar. Ev kan man ha i lite soja eller lämplig fond för mer smak. Receptet hittade jag på en blogg som jag redan har tryckt bort så nån länkning blir det inte.

Sen blev det en liten jakt efter lämpliga burkar att konservera kantareller i, men alla är så stora. Så det sket sig rejält. Så om någon har små burkar som håller tätt så hör av er. Efter det drog vi iväg till svärföräldrarna för lite fika och avkoppling och där är vi kvar än. Försöker att få en liten skitunge att somna. Tror han är övertrött, han har varit vaken i många timmar men han slog på stort och sov i nästan tre timmar i sträck förut så jag tyckte det räckte. Men han somnar nog snart. Så kvällen ska tillbringas med datorn och slösurfa bloggar så snälla alla uppdatera NU.

Dagen kanske inte lät så seg, men jag har varit seg i hela kroppen (träningsvärk efter att ha satt upp stuprännor) och så har jag haft en lätt men molande huvudvärk hela dagen som inte vill ge med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar