måndag 8 augusti 2011

Auktionsfynden

Jodå Daniel kom till slut hem igår med en hel del fynd. Jag tänkte visa en del av dem här, de andra kommer att komma senare i framtiden när de står på rätt plats och en del saker ska fixas till lite.

 Daniel var ute efter "hinken" och där medföljde även en kanna som jag inte har en aning var jag ska göra av den. Men i "hinken" hamnar det nog lite blommor i ute nästa sommar.
Det mesta ropades in kartongvis och dessa brickor låg i en kartong med lite annat smått och gott. Så dessa ska diskas så jag kan använda dem som lite uppläggningsfat. I samma kartong låg även denna ljusstake. Den fick hamna på matsalsbordet men det var efter att jag hade tagit kort på den.
Däremot ska jag leta efter en snygg manshett till den. Så det blir nästa loppisprojekt att leta efter. 


Det ropades också in delar av en servis från Rörstands serie Bengali. Dessa passade bra i avslutningshyllorna i köket. Det är även med lite fat som förhoppningsvis ska bli kakfat. Efter lite efterforskningar så visade det sig att servisen är just inte värd många kronor så känner jag att jag kan offra några kaffefat (det saknas koppar) och asietter. 

Till slut blev även lite Lotta böcker inropade. De blev inropade med en massa andra böcker också kan tilläggas, så nu har jag en hel del Kitty och Mary Lou böcker och lite annat från wahlströms ungdomsböcker. Så samlar nån därute på Kitty så hojta till. De är dessutom i bra skick.

Det ropades in mycket mera igår, bla en massa tidningsurklipp som var roliga att titta i och även lite större saker men de kommer senare. Kan ju ta allt på en gång, måste ju sprida ut det roliga.

Jag måste berätta om natten, den var verkligen natten från helvetet. Det började så klart när vi skulle lägga oss. A vaknar och gallskriker och napp hjälpte inte. Det blev blöjbyte då han hade bajsat och sen lugnade han ner sig och fick välling och somnade om. Sov i en timme och gallskrek. Somnade då på mage på Daniels bröst. Vaknade igen efter en timme. Fick somna bredvid mig. Han somnade till slut efter en massa klappar på rumpan. Sen samma procedur, fast då hjälpte inte klapparna. Magont hade misstänkts från början men nu började min panik komma. Så det puttades på Daniel om att han skulle ringa sjukvårdsupplysningen. Fast innan så blev det ett blöjbyte och då lugnade han ner sig. Sen fick han klappa katten och då kom även leendet fram. Sen somnade han i sin säng med välling såklart, då var klockan runt fyra och sen sova han till åtta ialf. Roligt var det inte nånstans när A skrek helt hysteriskt, man känner sig helt maktlös. Nu på dagen har han varit i stort sätt som vanligt, lite tröttare bara och det är väl inte så konstigt. Kan ju säga att Daniel och jag är också skittrötta. Så idag blir en dag till att inte göra nåt på för det orkar vi inte. Jag hoppas på en bättre natt inatt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar