lördag 6 augusti 2011

Antikmässa

Idag styrdes bilen mot Askersund för att besöka antikmässan som var där. Stort var det och ännu dyrare också för den delen. Men lite saker hittades det till slut.

 Jag kunde bara inte låta bli Prinsessornas kokbok. Tur var det för ni hittade Daniel ett recept på stuvade bondbönor och det måste testas. Måste bara förstå gammelsvenskan.
Jag hamnade även i Lotta himmelen då jag sprang på 8 böcker i kanonbra skick. Nu hade jag visserligen en av böckerna, men den får väl ges bort till nån av systrarna. 

På en liten gårdsloppis i A-sund sprang jag på lite skivor. Magnus Uggla, Smurfarna och två Madonna skivor. Gladast är jag för Like A Prayer skivan, den ser jag framemot att lyssna på.

På vägen hem stannade vi till på en loppis utanför Vretstorp och där hittade jag denna charmiga låda. Just nu är jag inne på att ha böcker i den. Men jag vet inte var den ska stå för jag vill ju ha den på nedervåningen så de syns men i skrivande stund har jag ingen aning om var. Om inte annat så får jag leta efter ett fint bord den ska stå på i matsalen imorgon då vi ska på auktion i Latorp. Det kanske inte blev så mycket antikt denna gång men det var svindyrt. Men de vet väl vad det är värt och rätt köpare betalar ju det priset. Jag är helt enkelt fel målgrupp, men trevligt var det att besöka sommarstaden Askersund.

3 kommentarer:

  1. Jag måste få låna några Lotta böcker.

    SvaraRadera
  2. Det är kul att fynda, tyvärr gör man oftast inte det på antikaffärer och mässor, utan på småloppisar. Gillar sockerlådan, tröttnar du på den så vet du var jag bor ;0)

    SvaraRadera
  3. Tycker definitivt att du ska använda sockerlådan till bokhulla! Ha böcker stående och liggande kors och tvärs... Gud vad läckert! Såg en tjej i en inredningstidning som ställt den på högkant och radat inredningstidningar på varandra och sedan ställt en fin prydnad på tidningarna som avslut. SÅ fint. Har letat som en idiot efter en sån efter det... Fanns det fler?? :)

    SvaraRadera