onsdag 5 december 2012

Tändsticksaskar






Jag har ju som bekant julpysslat lite hela hösten för att det ska vara klart till ungefär nu. Bla har jag dekorerat några tändsticksaskar med lite olika papper, stämplar och pearlmaker. Lätta saker att göra när man är pysselsugen men inte vill göra några stora saker.

Idag blåser det ju som bekant typ storm ute och att köra hem från jobbet var väl inget jag tyckte var skitkul, men väglaget ska jag inte klaga på, det var plogat eller bortblåst men blåsten och snöyran gjorde att man knappt såg något framåt, bakåt eller åt höger eller vänster. Skönt var det när jag kom hem ialf.

Nu jobbar jag bara två dagar till och sen går jag på jullov i tre veckor och det ska bli skönt att i lugn och ro ta tag i det sista pysslet, julklapparna, städningen osv. Hur vi sen ska hantera Alex överskottsenergi är en annan femma. Han kommer vara hemma från dagis i fyra veckor. Men det kommer nog gå bra och två av veckorna är Daniel och jag hemma samtidigt.





Så här såg det ut i söndags när vi var på promenad hela familjen, innan det blev svinkallt och sen snöstorm. Dagarna med solsken och några få minusgrader växer ju inte på träd så då måste man passa på och ta sig ut om man är ledig dagtid.

Nu blir det att slappa resten av kvällen för inatt blev det inte mycket sömn, först var jag för pigg för att somna och lagom som jag hade somnat vaknade Alex två gånger med 20 min mellanrum och sen ringde klockan kvart i sju. Så ikväll blir det tidig läggning för mig.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar