söndag 16 december 2012

Kalas


Jodå en tårta blev det och denna gång slog jag på stort och gjorde en nyckelpigetårta. Nyckelpigor har varit en favorit ett bra tag hos Alex.


Lite mer av fikat, dock så är inte allt med, bullar och pepparkakor tillkom. Sen hade jag gjort en rulltårta som blev kvarglömd i kylen så den fick åka ner i frysen igen. Och ja jag tycker det är kul att baka, bland det bästa man kan göra för att rensa tankarna eller om man är deppig. Bakning är som balsam för själen.

Alex öppnar paket, i detta låg det en stor traktor som tyvärr inte kommer fram förrän i sommar. Men han fick ett kök och sen en saccosäck som han gillar att chilla i. 

Jag fick också lite presenter då vi firade mig också. Det är så mycket kalas ändå i januari och februari så ett mindre skadar ju inte. Jag fick lite presentkort, pysselsaker, pengar som är öronmärkta till träning, sen lite star wars prylar som kommer i ett separat inlägg. Sen så har jag fortfarande inte tagit kort på kortet jag har gjort till Alex, men det kommer.

May the force be with you

1 kommentar:

  1. Tack för allt gott kaffebröd som vi vart bjudna på! Tycker du ska byta jobb bana till Bagare:)

    Jag skulle bli den första att göra beställning!
    Tårtan var så sööööt och passade så bra till Alexander han som tycker så mycket om Nyckelpigor!

    Nu kommer Ni snart med honom. Ska bli så roligt att ha honom här när ni gör Marieberg mm.

    Kram Ann-Britt

    SvaraRadera