tisdag 25 december 2012

Julen i bilder


I år kom den riktige jultomten hem till mina föräldrar på julafton, strax efter Kalle Anka som hos alla andra familjer där de har riktiga jultomtar.
 

Assistenter hade tomten också, fast mest var det min lillasysters son som assisterade, att få paket tyckte han inte var lika kul som att ge dem till tomten.
 

Alex öppnade lite paket, men tappade snabbt intresset, han tyckte nog det var tråkiga saker, nä det var mer så att allt blev undanplockat eftersom vi inte ville packa upp några saker hos mina föräldrar.
 

Idag har vi varit hemma hos oss och firat jul med Daniels familj. Här spanar Alex på sitt kusinbarn som är nyast i släkten, bara fyra dagar gammal.
 

Han blev dock väldigt trött av att kika på bebis, så han bäddade ner sig på golvet.
 

Paket fick han idag också och idag var han mera pigg på att öppna paketen.
 

Sen blev det fika då firade Daniels mormor och brorsdotter som fyller år i januari. Tårtan har Daniels mamma gjort och den var jättegod.

Snart snart kan vi räkna julen som slut och även fast jag älskar julpyntet och drar på med jättemycket så är det alltid lika skönt att plocka undan allt. Det brukar alltid bli en liten makeover efteråt eftersom allt annat är undanplockat så kommer inte allt fram igen. Jag har lite planer på vissa saker som inte kommer att se dagsljuset igen efter denna jul. Imorgon har jag bestämt att vi ska gå på promenad hela familjen så jag röstar på solsken. Något annat som är tråkigt just nu är att Alex totalvägrar att åka pulka, han stortjuter när vi sätter honom i pulkan.

Nä nu ser jag framemot nyår och sedan ett spännande 2013, eller jag hoppas på det ialf. Nu i år ska jag försöka få ihop en årskrönika, förra året blev det ingen av olika anledningar. Men i år så.

May the force be with you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar