måndag 24 december 2012

Hemma

Då var man hemma från årets julfirande som i år firades hemma hos mina föräldrar. God mat blev det och inte fullt lika mycket godis det brukar kunna bli och så blev det mycket julklappar, men i år hade vi en snabb tomte som kunde läsa och lärde sig på en gång vem som var vem, sådant uppskattas. Annars hade nog tomten fortfarande delat ut julklappar.

Konstigt nog som den juljunkie jag är så tycker jag faktiskt att julafton är sådär, ett stort fett antiklimax. Har förmodligen att göra att jag inte är lika julklappskåt som barn är. Sen är det ju så att man har ju förberett och laddat i ca en månad om inte ännu längre och sen när dagen kommer så är det mest kaos, mat som ska fixas, ungar som skriker högt och lågt och är överallt och ingenstans. Nu var jag väldigt lite inblandad i maten, jag åt den. Det räckte. Då blir det nog mera imorgon då Daniels släkt kommer hit och äter mat och umgås.

Några bilder får bli en annan gång, tanken är väl att hanen och jag ska spela sällskapsspel. Om jag orkar.

God Jul

PS Jo jag vet att detta år har jag varit usel på att sprida julkänslor här på bloggen, men så är det ibland. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar