lördag 15 december 2012

Rastlös katt och tårtbak





En rastlös Seth har vi i sovrummet där han huserar mest nuförtiden. Han håller sig borta från dörren också i rädsla för att bli utkastad. Säger man ska du gå ut? Så springer han upp på övervåningen och gömmer sig. 
 

Sen så håller jag på och fixar med Alexanders födelsedagstårta till imorgon, snart ska jag ge mig på att kavla ut marsipanen, tur att jag har Daniel till det. Hur tårtan kommer se ut får ni se en annan dag och jag håller tummar och tår på att den kommer se ut som jag vill.

Ikväll blir det tapas med Niklas och Therese och deras dotter, har förberett en del till det också. Jag hoppas att det blir gott också om inte annat får jag hålla mig till bläckfiskringarna.

Igår såg jag och hanen episode 3 av Star wars filmerna, så snart får vi ge oss på de riktiga filmerna. Om det är till något ögonblick jag skulle vilja resa tillbaka i tiden så är det för att se den första eller fjärde (beror på hur man räknar) på bio på 70-talet och då utan att ha sett alla nutida filmer. Det lär ha varit mäktigt att se den på bio då.

May the force be with you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar