måndag 17 december 2012

Juligt


Jag har varit väldigt dålig på att visa upp julpyntet i år, kanske för att det blev väldigt mycket sådant förra året på bloggen och sen har jag hittills inte haft någon större ork. Har ju jobbat heltid hela hösten och nu när jag är ledig så har det mesta av tiden gått åt till städning och sen bakning till kalaset som vi hade igår.
 

Men nytt för i år är denna ljusstake som jag köpte på loppis i somras. 
 

Tidigare i höstas så målade jag och Therese lite kottar, att måla dem var drygt så det slutade med att jag sprayade dem med snö, men den snön har töat bort och jag har inte orkat att fixa nån ny. Idag har även riset fått lite kulor. Helt plötsligt blev det lite juligare. Jag är ialf väldigt glad att jag började julpyssla tidigt i höstas när jag hade lust för nu har jag inte den minsta lust med det. Har inte ens gjort några fler garntomtar, eller jag har gjort två bollar men thats it och jag tror inte jag gör klart dem i år heller för den delen. Men det kommer ju flera jular om nu inte jorden går under på fredag. 

May the force be with me

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar