onsdag 12 december 2012

Det går verkligen framåt med alla kalas/julförberedelser. Eller inte. Eller det beror på hur man ser det. Igår tog jag mig i kragen och städade övervåningen när Alex sov, idag på förmiddagen slängde jag ihop en rulltårta, i söndags lyckades jag damma hall och matsal och baka lite. Nu ligger jag i sängen under täcket för att jag vill. Men jag och Alex var ute en sväng på förmiddagen, hade tänkt att slänga ut ett bildbevis men mobilen hängde sig så det kanske kommer sen. Elektronik gillar att jävlas med mig bara så ni vet.

Men i eftermiddag/kväll efter att vi har ätit mat så ska jag ta tag i återvinningen, vår matkällare är proppfull redan nu och vänta till efter kalas/jul känns som en dålig idé speciellt eftersom alla lämnar återvinning i mellandagarna och de som tömmer behållarna har säkert minst en månads jullov eftersom de brukar vara proppfulla fram till i slutet av februari. Ialf de i Fjöget, förut kunde man lämna i Gropen men det tog de bort och det var synd för de var aldrig fulla, dock kunde det stå nåt bilvrak i vägen ibland, men det är smällar man får ta.

Imorgon ska Alex gå sitt första Lucia-tåg, dock som tomte. Hade gärna låtit honom vara pepparkaka men det fanns inte i rätt storlek på Åhléns. Dyra var tomtekläderna dock, men bra mycket snyggare än de på Maxi och Coop och då hanen och jag skiter pengar just nu så var vi tvungna att ta de dyra. Värre blir det efter jul då jag nu är föräldraledig i tre veckor på lågnivådagar. Nä höj skatten istället och gör om lågnivådagarna till sjuknivådagar, eller så får de väl utförsäkra några fler så jag kan gå hemma med högre föräldrapenning*.

Bazinga

*jag var ironisk om det där med att utförsäkra folk ifall det finns någon som trodde att jag var seriös där, men skatten kan de faktiskt höja så man kan få högre föräldrapenning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar