måndag 15 juli 2013

Ensamma

Idag har hanen och en kompis åkt iväg för att fiska, de åkte tidigt imorse och kommer hem sent ikväll. Så jag och Alex har fått sysselsätta oss själva. Så vi har varit hos grannen på förmiddagen och sen hemma hos mina föräldrar på eftermiddagen. Där var även kusinen Sasha och hon och Alex leker kanonbra ihop. Skulle nästan kunna säga att Alex leker bäst med Sasha. Med granntjejen går det också bra, men där är det en del tjafs om leksakerna (som det brukar vara). När vi kom hem så passade jag på att fota lite ute, så nu kommer det äntligen lite trädgårdsbilder.


Framsidan av huset, verandan har fått sig en mini-makeover nu i sommar, Daniel har målat lite av det vita, hängrännorna och den svarta plåten ovanför. Det blev en ganska stor skillnad mot innan. Visserligen sjunger hela verandan på sista versen men den får hänga med några år till. 
 

Järngryta med petunior, pelargon och jag tror att den röda är en tobaksplanta.
 

Det växer i pallkragarna, dock inte så mycket som jag vill. Salladen är fortfarande liten. Rädisorna blir det ingenting med (tror jag har satt för tätt så de inte kan växa) allt annat är också litet. Vet inte om jag har gödslat för dåligt eller sått försent. Energin har ju inte varit som vanligt det senaste halvåret av naturliga själ.
 

Alex har nu fått in snitsen riktigt bra att cykla på sin trehjuling.
 

Zinkbaljan med Dahlia, pelargon och snöflinga.
 

Alex har även fått en springcykel som han går runt med hemma, inte så fort men han håller balansen ialf.
 

Klängerväxt som skulle ta över hela rabatten om man inte höll efter, brukar rensa bort dem men i år har rensandet varit minimalt.
 

På en av alla chiliplantor jag har så har det kommit chili, den andra är små och nån paprika verkar jag inte få nu i år.

Imorgon blir det att ringa sjukgymnasten för ont i ryggen har jag haft nu i över en vecka och det är ingen höjdare, just idag när jag har varit själv med Alex är det ju såklart som värst, tror jag går av på mitten snart. Sen ska det ringas bvc för Alex har fått en vaxpropp i örat misstänker jag och Daniel. Sen blir det besök hos barnmorskan också. Sen lever jag på hoppet att jag och Alex ska baka bullar.

Nu ikväll blir det att äta godis för det ska man göra när man är själv hemma. Sen vad jag ska titta på vet jag inte. Funderar på att ge mig på min Futurama-box som jag fick i present för bra många år sen.

Bazinga

1 kommentar:

  1. Full rulle hos familjen Å ser jag. Fint i trädgården med alla blommor, blir lite avis. Hoppas du får ordning på ryggen, nu är det ju "bara" snart en månad kvar i alla fall.

    SvaraRadera