fredag 12 juli 2013

Askersund

Idag har vi gjort en liten utflykt till Askersund tillsammans med Therese och Niklas och så deras dotter. Vi började med ett besök på Borgmästarholmen där vi badade fötterna, en del av oss ångrade oss bittert att vi inte hade badkläder med oss, Daniel var inte en av dem. Sen lektes det i lekparken där också.



Sådan far sådan son, badkrukor bägge två. Fast jag var lite mer kruka när jag var i Alex ålder jämfört med vad jag är nu, så det kanske växer bort.
 


Sen gick vi vidare mot hembygdsgården för lunch och kika på lite djur.
 

Sen blev det lilleputtetåget till hamnen för lite glass och besök i hamnmagasinet. Sen blev det även ett besök i en inredningsbutik som ligger lite utanför. Vad som handlades där kommer kanske i ett blogginlägg nära dig.

Här hemma har det blivit lite småfix, som att vattna blommor inne och ute, dammsuga, måla stuprören runt verandan, skruva upp en blomlåda, bakat till imorgon då vi har bjudit in oss hos ett par kompisar osv. Sen har Daniel fått på Alex kalsonger för första gången, förut har han inte velat testa dem men fick lite tips förut och det verkar ha fungerat. Dock ville han inte sitta på pottan innan vi skulle titta på Pippi så då åkte blöjan på. Olyckor i soffan klarar jag mig gärna utan och med erfarenhet så är han så inne i filmen att det blir en olycka.

Imorgon blir det Mullhyttemarken och har ni inget bättre för er så kan jag rekommendera den. Den bästa marken enligt mig ialf. Med lite tur hinns det med ett besök i Sixtorp för lite bad för vi har fortfarande inte kommit iväg. De fina baddagarna har vi haft annat inplanerat.

Bazinga


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar