onsdag 15 augusti 2012

Semestern






Då var semestern slut och jag tänkte göra en liten sammanfattning av den. I år har vi faktiskt gjort en hel del i dagsturer och den biten. Här hemma har vi väl inte gjort alltför mycket. Det blev bla ett besök i Nora tillsammans med Niklas och Therese,  där blev det en hel del loppisar och små söta butiker eller loppis är väl fel att säga, mest antikt och kuriosa då priserna inte var loppis. Vi testade även Noraglassen och enligt mig var den sådär, den var platt i smaken.



Efter Nora blev det en loppisturné i Värmland för mig och Daniel. Alex fick vara hos farmor och farfar då. För att sitta i en bil och bara ut för att gå på loppis är inget han gillar. Massor med prylar var med hem. Dock var vädergudarna inte nådiga, det spöregnade i Värmland och här hemma sken solen. 

Tillsammans med svärmor och svägerskan gjorde vi besök hos f.d svägerskan i Bålsta. Dock var Alex på tok för trött där och blev ledsen för minsta lilla tjuvnyp.



Sen blev det en tur till El Stockholmo för att hälsa på Mia och alla djur på Skansen och såklart Tobbe Trollkarl som knappt kunde trolla.



Semestern avslutades med en heldag på Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Där Alex älskade alla små hus med små möbler.

Sen så har vi även bjudit in oss själva hos vänner och bekanta, tror knappt vi har haft nåt besök här hemma. Men efter grillfesten i början av sommaren så åker jag hellre bort för att umgås, jag gjorde mitt som värdinna den kvällen så det räcker bra länge.

Annars ser jag faktiskt framemot hösten, jag vet dock inte varför eftersom både Daniel och jag kommer att jobba heltid och till skillnad mot i våras då bägge jobbade så kommer jag faktiskt att jobba fullt. För i våras fuskade jag lite och var hemma när svärföräldrarna var utomlands i tre veckor (hade ingen barnvakt) och sen så opererades Alex i maj och sen i juni var jag ju hemma i två veckor. Men jag får väl fuska lite och ta ledigt i december för att julpyssla och baka.

Nu ska jag ta tag i och leta på mera saker att sälja på loppisen jag ska stå på på lördag. Det mesta är redan ihopplockat, men jag kan nog hitta flera prylar som jag vill bli av med. Loppisen är nu i helgen både lördag och söndag 10-15 och den är i Gränby utanför Sannahed. Jag tror det kommer vara skyltat från riksväg 51, men det är strax före eller efter Björka Byggmaterial (numera XL-bygg) beroende på vilket håll man kommer ifrån. Så har ni vägarna förbi så kom och handla av mig.

So say we all

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar