torsdag 2 augusti 2012

Kort


En liten Viktoria har fötts in i bekantskapskretsen och i tisdags hade vi äran att hälsa på. Ett sött kort och en klänning fick det lilla barnet och kortet är nummer 52 i utmaningen.

Ikväll har jag den äran att vara själv hemma och det är något jag saknar väldigt mycket sen jag fick barn. Okej kanske inte jättemycket jämt men nån gång i halvåret kan ju vara skönt att vara helt själv hemma och det är inte för mycket begärt heller. Så nu idag (var hyfsat barnfri på förmiddagen Alex var ute med Daniel och jag inne) har jag fortsatt med garderobsrensning och där har faktiskt Daniel fixat ihop en hylla så det är lite mera ordning och sen har hela Alex rum blivit städat. Resten av övervåningen är ett mindre kaos för det är prylar där som hanen ska gå igenom innan de ska in i garderoben och som vanligt när jag städar däruppe så hamnar jag i mina gamla fotoalbum, det går inte att undvika.

Jag har även idag försökt göra jordgubbssylt, med konstigt resultat. Jätterinnig. Men spaden var ju bara att köra genom silduken och sen hade jag en kanongod jordgubbssaft. Igår gjorde jag även hallon/rabarbersaft och den ska ha fått högt betyg hemma hos Daniels föräldrar. Så jag kanske ska hålla mig till saften.

Nä nu blir det att fortsätta med övervåningen och skråla ikapp med Carola för det är sånt jag gör när jag är själv hemma.

So say we all

2 kommentarer:

  1. Hemlagad jordgubbssaft är smaskens. Tar gärna ett glas på studs.

    SvaraRadera
  2. Det är det jag bävar för inför att skaffa barnet, att behovet att få vara själv ibland tas ifrån en. HUVVA!

    SvaraRadera