onsdag 2 mars 2011

Livet som mamma

Livet som mamma rullar på för fullt och om jag tycker att tiden har gått fort förut så är det ingenting mot nu. Efter några första jobbiga månader eller en kanske jag ska säga så börjat vi komma in i rutinerna. Operation läggdags har gått över all förväntan. Numera så ammas det i soffan i ca en timme mellan åtta och nio på kvällen och sen lägger vi in A och sen så sover han. I början blev det några vändor in till sovrummet för han var gnällig men om man bortser från i söndags så har han somnat snällt i över en veckas tid och sen sover han till ca halv sex och äter och sen somnar om och sover till nio. Sen är det inte alla nätter som jag sover bra, vem vet jag kanske inte behöver så mycket sömn nu när jag har en jämn dygnsrytm att jobba skift är verkligen inte bra för mig eftersom jag ställer om dygnet hela tiden. Men till hösten när jag ska jobba så blir det skift ialf av olika anledningar.

Så jag och Daniel har nog dragit vinstlotten i barnlotteriet och fått ett snällt barn, eller nästan jämt är han snäll. Nu har han fått för sig att börja bråka lite vid amningen. Vet inte om det beror på att han fått flaska ibland eller att han är i en period där allting annat är så mycket roligare då det går betydligt lättare när det är tyst runt omkring när vi ammar. Men än så länge ska jag kämpa på ett tag till.

Nu ska jag sätta fart för redan kl 10 ska vi till barnmorskan för efterkontroll och sen blir det full fart hela dagen. Vem vet jag kanske stupar i säng ikväll och lyckas sova i 8h när A sover.

Jag kommer på som blev dyrt igår, jag köpte två barnböcker på rean sen var jag tvungen att behärska mig så det inte blev fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar