onsdag 30 mars 2011

Hmm jag tror jag la mig för tidigt igår. Redan vid tio låg jag och sova och det har jag fått sota för nu. Har varit vaken sen fem. Jag hade kanske somnat om om inte A hade velat äta runt tjugo över fem. Det blev inte så mycket amning igår för han sov hela dagen kändes det som. Först sov han till tio, sen runt ett fick han sova igen. Eftersom vi skulle storhandla så var han sen hos Daniels föräldrar. Så det blev inte mycket amning. Jag kanske bör tillägga att det söta barnet fick flaskmat hos Daniels föräldrar så ni inte tror att jag svälter honom. Men han åt säkert en timme förut och nu sover han som en galning och jag kunde inte somna om nånstans. Började bli hungrig och få lite ont i huvudet. Så nu har jag ätit min första frukost, om några timmar går jag in på den andra.

Annars blev storhandlingen igår dyr. Jag funderar på att gå ifrån lite av mina ideologiska själ när jag handlar. Men så stod jag vid filmjölken och tänkte köpa en billigare, men det blev Hjordnäras supergoda ekologiska för det kändes bäst i själen. Kan man undvika Arla så ska man anser jag då de är skitstora på marknaden. Men jag ska göra ett nytt försök nästa gång vi ska handla. Kött brukar det däremot bli billigt för där är det Daniel som bestämmer vad vi ska köpa.

Idag ska det planteras ännu mera, för det åkte ner lite sådana saker i vagnen också. Fast där hoppas jag ju att maten kommer bli lite billigare i sommar då vi ska leva på egenodlade grönsaker. På tal om mina grönsaker så har det kommit upp lite skott i salladen. Bildbevis kommer att komma men just nu sover A i det rummet med neddragen rullgardin och jag tänkte han skulle göra det ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar