onsdag 16 mars 2011

Lite av varje

Igår var jag och Daniel och hälsade på en nykläckt bebis i P-boda och det är helt sjukt att glömmer fort hur små de är. Jag kommer ihåg när A var nykläckt och de flesta sa att så små hade minsann inte deras bebisar varit. Nu tillhör jag den skaran som förnekar hur små deras bebisar var som nykläckta. Men allt hade gått bra för dem och jag ser framemot ha ännu en mamma att umgås med. Just nu så kryllar det av dem. Så hur jag ska hinna jobba i höst vet jag inte. Men jag ser det positiva med att jobba kvällar och helger då man mest umgås dagtid och vardagar.

Annars är det väldigt skönt att ha kommit igenom de tre första månaderna med livet i behåll. Man pratar ju om de tre första magiska månaderna. Som inte är ett dugg magiska, de är skitjobbiga. Ialf de två första i det här fallet. Men nu är det mest leenden och mys från A:s sida. Sen så äter han inte hela tiden nu. Det är bara jag som fortfarande ammar hela tiden. Men jag börjar komma ur min amningshysteri.

Nu har jag ialf ett datum som jag sa börja jobba och nu hoppas jag bara på att jag kan börja med att ha semester. Fast om det inte går så är jag mammaledig ett tag till och Daniel får väl vara hemma utan pengar eller nåt, det löser sig alltid på nåt sätt. För jag har sökt föräldraledigt till 31aug men jag tänkte ha semester i augusti och börja jobba den 29 aug. Så det borde ju inte vara något problem. Jag ser framemot att ha Daniel hemma som min bitch. Han passar bättre som det än jag.

Nä om man skulle ta och amma lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar