söndag 1 april 2012

Eget rum

Inatt fick Alex sova i sitt rum för första gången och för att vara första natten måste jag ge det ett godkänt resultat. Han sov utan ett knyst till klockan fem. Men att somna om i sitt rum var ingen hit, varken i sin säng eller när jag tog upp honom till gästsängen tillsammans med mig. Så efter en timme gav jag upp och vi somnade bägge två i Daniels och min säng. Hur det kommer att gå i framtiden återstår att se, men det kommer inte bli lika lätt att få honom att somna om, för förut har man ganska lätt kunnat legat kvar i sängen och sen sträckt ut handen och sagt; Alex lägg dig ner och han har gjort det. I hans nya rum står inte spjälsängen jäms med gästsängen så han ser en inte lika lätt. Men det var riktigt skönt när vi la oss igår att inte behöva smyga in i sovrummet.

Idag står det shopping på Marieberg på schemat. Det ser jag framemot för nu var det längesen som vi åkte iväg hela familjen och handlade. Det har mest varit Alex och jag som åkt själva den senaste tiden. Tyvärr har jag fortfarande köpstopp på pysselfronten så något besök på Panduro blir det inte.

Live long and prosper

1 kommentar:

  1. Bra att börja träna honom i att sova själv, ge inte upp, han kommer vänja sig så småningom.

    Ja, konstigt att jag har vita väggar... men jag kommer aldrig ha endast vita möbler, tyger och hela inredningen i vitt, jag älskar färg!

    SvaraRadera