lördag 28 april 2012

Fotoalbum

Att jag har en massa fotoalbum i ful grön färg är ingen större nyhet för de flesta och jag har i stort sett ända sen vi flyttade hit för sex år sedan funderat på var jag ska ha alla album, för de har bara haft provisoriska platser hela tiden. Nu börjar jag komma på någon permanent lösning, men först så ska de pimpas för gröna album är inte så snygga längre. Hittills har det bara blivit ett album och jag är ganska nöjd med resultatet.




Jag har tagit gamla notpapper som jag har rivit i kanterna och sen limmat dit med vanligt limstift och så har jag använt distresser på kanterna för att få lite bruna kanter. Många album är kvar att göra och så småningom kommer de få lite olika platser på nedervåningen så de är lätta att spontantitta i. Däremot så ska alla album från tiden innan jag träffade Daniel gömmas i en kartong långt in i en garderob, det är för mycket fula hårfärger och konstiga festbilder så de gör sig bäst osedda. Albumet blir dessutom nummer 16 i utmaningen.

Idag blir det en massa utefix, Daniel ska klippa häcken och jag ska städa min bil och sen förplantera lite blomlökar.

Live long and prosper

1 kommentar:

  1. Fint! Och smart!!
    Jag har också en mängd fotoalbum - både svarta och bruna. Mina står dock i en bokhylla med dörrar så man slipper se dem.
    Men när orken och tiden finns kanske jag också skulle hitta på något liknande... De kan ju faktiskt vara fina trots att de inte syns jämt!
    KRAM

    SvaraRadera