tisdag 17 april 2012

åBildlöst

Idag blir det bara ord och inga bilder. Just nu längtar jag efter en riktigt vår där det är varmt och skönt att vara ute. Var ute en stund på förmiddagen med Alex och jag såg allt ogräs som har kommit upp på de ställen där vi lagt fiberduk och sen singel ovanpå. På sina ställen är det riktigt mycket, förra året penslade jag roundup på en hel del ogräs och visst det dör, men det vissna får man plocka bort och med en nyfiken kille törs jag inte förgifta trädgården heller. Nåväl jag håller tummarna för lite värme nästa vecka. Måndagen tänkte jag ta en riktigt utedag på eftermiddagen.

Nu idag är det jobb igen och eftersom det är tisdag så är det rumpmöte och då ska man vara på jobbet redan klockan tre istället för kvart i fyra. Men eftersom jag är så bekväm av mig så lämnade jag Alex redan på förmiddagen så jag fick sova lite i lugn och ro och sen inte behövde stressa i oss mat och sen iväg. Man får ju inte vara dum.

Idag har jag gjort kasslergrytan som stod på menyn och i den var det både curry och dill, jag var skeptisk innan och med facit i hand var det befogat. De två smakerna passade inte ihop.

Live long and prosper

1 kommentar:

  1. Nä fy sjutton för ogräs... Som du säger kan det ju vara smart att avstå från de starka medlen i år :)
    Tror det blir att anställa en feriearbetare eller nåt :P

    SvaraRadera