torsdag 26 april 2012

Gnäll gnäll och åter gnäll

Idag kommer det inte vara alltför pigga miner från min sida. Alex har gått och blivit förkyld nu och har varit det ett tag, men han har sovit hyfsat på nätterna, dock inte inatt. Mellan halv tre och halv fem var jag nog vaken och Alex med för den delen. Det slutade med ett blöjbyte och somnade om i vår säng. Men sen beslutade sig Alex att vakna 06.20 och det tyckte inte jag om efter att ha varit vaken halva natten. Hade vi haft Alex på dagis så hade jag vabbat, men att vabba utan dagisplats verkar krångligt (eller jag har inte ens kollat upp det) eftersom försäkringskassan är så fyrkantiga i sitt agerande. Jo dessutom så är Daniel på mässa i Stockholm, han åkte tidigt imorse så där fanns ingen hjälp att hämta. Annars hade han fått gått upp med Alex vid halv sju och jag sussat vidare tills han skulle åka och jobba. Själv ska jag infinna mig på jobbet 11-20 och det är för väl att jag inte stänger för det hade jag aldrig pallat inte ens om jag hade fått sova middag. Så ikväll blir det tidig läggning för mig.

Detta var väl inte det roligaste inlägget att läsa men jag behövde få gnälla lite så kanske jag gnäller lite mindre på jobbet. Mest ser jag framemot sommaren då det faktiskt bara är en vecka som Daniel och jag jobbar samtidigt. Dessutom fick jag semester när jag ville ha den och det var jätteskönt

Sleep long and prosper

1 kommentar:

  1. Kan inte tänka mig något annat än att du kan vabba fast han inte går på dagis. Är han "sjuk" så har du all rätt till tillfällig föräldrapenning oavsett vart han är när du jobbar.
    Hoppas han kryar på sig snart, och att du får sova lite mer och mycket bättre =)
    Kram Marina

    SvaraRadera