lördag 24 mars 2012

Produktiv som tusan

Det är några saker som ger mig ångest på riktigt här hemma, förutom rabatten så är det vår pergola som det aldrig läggs ner någon ordentlig energi på. Den brukar bli städad en gång per år strax innan vi ska ha fest på sommaren. Så nu i sommar ska den få bli planteringsverkstad då vi nästan aldrig använder den till att sitta i. Så idag har jag börjat att styra upp det projektet och hittills är jag nöjd, dock måste en del verktygssaker bort och det överlåter jag till min make.


Så här ser det ut just nu i planteringshörnan, hur det ser ut i andra änden tänker jag inte visa upp för då raseras min och Daniels image som ordningssamma människor.
 

Soffan fick flytta upp till framsidan av huset så man kan pausa lite i solen om man vill. 
 

Mina assistenter låg mest och sov idag, det kan vara därför jag var så produktiv.
 

Pärlhyacint är också inhandlad, någon som vet om de tål frost? Det stod inte så mycket på etiketten. Annars får den nog flytta in på nätterna. Jag har även satt ner gullök och rödlök i en av pallkragarna, men en pallkrage med bara jord är inte så roligt så jag skippade att ta kort på den. Nu börjar det dra ihop sig för matlagning och sen blir det jobb hela kvällen. Just nu är jag ganska mör i kroppen efter allt trädgårdsarbete så jag hoppas att det inte blir alltför mycket på jobbet så jag kan vila lite och kanske ha lite ork att fortsätta ute imorgon.

Live long and prosper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar