onsdag 21 mars 2012

Högst på önskelistan


En sådan här robotgräsklippare står högst upp på min önskelista just nu och då både Daniel och jag får tillbaka hyfsat med pengar på skatten (jag har inte kollat vad jag får, men minst 4500kr i jämställdhetsbonus) så tycker jag att vi ska investera i en robotklippare till sommaren. Jag har massor med planer för trädgården och är sjukt sugen på att sätta igång att plantera i pallkragarna och i rabatten, men att klippa gräset ingår inte i mina planer i år och eftersom tanken med våra skattepengar är att spara till framtida semestrar och några sådana finns ändå inte med i beräkningarna de närmsta fem åren så en robotklippare vore helt perfekt. Nu ska jag bara övertala Daniel, jag får väl hota med att inte klippa gräset i sommar.

Live long and prosper

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att det går väldans långsamt med de där självgående. Exet T´s föräldrar hade en sådan, det var i alla fall kul att se hunden jaga den.

    SvaraRadera
  2. Verkar bli riktigt fina gräsmattor av de där klipparna. Välinvesterade pengar på en sån gräsmatta som ni har (plan). Vår gräsmatta känns tyvärr inte aktuell... Om man inte ska börja bygga broar eller nåt? Kan ju vara värt besväret, helt klart :)

    SvaraRadera
  3. Nästan alla grannar på vår gata har en sån där. De verkar ju helt underbara och hade jag bara råd skulle jag med införskaffa en snarast. De går nästan jämt och det gör att man slipper mossa också. Vår gräsmatta är full med mossa. Så har ni mossproblem kan du ju ha det som argument ;)

    SvaraRadera
  4. Inte helt fel med en sån klippare kan jag tänka mig! :)

    Sv: Då måste vi bara finna en finansiär till vår resa då! :)

    SvaraRadera