söndag 18 mars 2012

Påskpysslat


Igår blev det påskpyssel med Therese på alldeles lagom nivå. Jag hade köpt kartongfärgade ägg på Panduro som jag sen limmade dit gamla boksidor och notpapper. Notpapperna var dessutom från ett häfte med väckelsesånger, man kan hitta hur mycket konstiga saker som helst i auktionslådor. Sen är äggen blingade med lite band och pärlor och för att ge ett slitet intryck så har jag kört med Distress ink dyna på skarver och kanter. Efter pysslet blev det fika på en himmelsk god chokladtårta som jag åt på tok för mycket av, så jag mådde inte alltför bra sen på kvällen.

Idag ska det jobbas. Jag vet inte hur det gick det till men jag bokade en extratid idag och just nu är jag inte så sugen, men eftersom jag inte jobbat så mycket den senaste tiden så är lite extratimmar bra att ha och det är inget mastodontpass heller utan behagliga 8.30-16.

Live long and prosper

1 kommentar:

  1. Äggen blev verkligen jättefina. Roligt var det oxå, man önskar att det blev oftare!
    Hoppas att du får en bra dag på jobbet. Själv ska jag enbart ägna mig åt nöjen... :)
    Tack för en trevlig kväll, och riktigt mumsig pizza!
    Kram

    SvaraRadera