fredag 9 mars 2012

Fredag



Idag är det fredag och det firas med lite bilder från bröllopsalbumet. Nu har vi kommit fram till brudskålen som vi hade ute på trappen och sen är det ett kort på hela familjen.

Igår gick det inte lika bra för mig att sy. Undertråden tog slut och jag lyckades inte klura ut hur man spolade ny. Det gjorde däremot min make, men sen fastnade trådhelvetet och jag var i upplösningstillstånd. Men eftersom jag har världens bästa make så fixade han det också. Men då lät jag symaskinen stå för den skulle säkert fortsätta att jävlas med mig.

Imorgon åker hunden hem och det är med blandade känslor. Det ska bli skönt att bli av med hunden alla kategorier, han måste rastas och framförallt så hårar han och drar in skräp. Men, barnvakten kommer hem och jag ska med andra ord jobba igen. Nu jobbar jag bara en dag nästa vecka men efter det drar det igång igen på heltid. Att ha varit hemma nu med Alex i några veckor har varit jätteskönt. Jag får väl gifta mig rikt och bli hemmafru nästa gång jag gifter mig.

Helgen bli förövrigt fullspäckad med jobb och att gå upp 05.15 både lördag och söndag lockar inte ett dugg just nu. Men pengarna måste in och jag vill inte slösa för mycket på föräldradagarna, de kommer behövas vid viktigare tillfällen sen. Men på lördag ska jag tanta lite, först Gokväll med Ebba och sen Mellon.

Live long and prosper

1 kommentar: