tisdag 26 juli 2011

Tisdag

Dagarna bara flyger förbi just nu, nästan varje kväll när jag går och lägger mig tänker jag att det och det ska jag göra imorgon. Men blir något av det gjort? Svar knappt. Idag har jag ialf börjat att gräva jäms med plattgången, vi ska lägga stenmjöl eller någonting mellan gången och gräset så kanske gräset inte växer över gången som den gör just nu. Jag tror jag har kommit ungefär en tredjedel idag. Tanken är att jag ska fortsätta lite ikväll. Det beror på hur snäll A är. Det var inte skitkul att sitta i vagnen idag och se på när jag grävde. Och nu håller hanen på och klipper gräset och då är vi andra förvisade till insidan för vår gräsklippare är i vanlig ordning trasig och då har vi svärföräldrarnas klippare här på besök och den låter värre än ett tröskverk och då överdriver jag inte alls. Men jag ser ändå fördelen att då slipper jag springa omkring med klipparen då jag inte får köra åkgräsklipparen för Daniel. Så sen ikväll när hanen spelar tennis med en annan hane så ska jag fortsätta gräva och sen snygga till lite bland blommorna. Det är en del visset som ska plockas bort och en del tänkte jag slänga för de har blommat över och dött.

Då det inte är så mycket besök och visiter inplanerade denna vecka så ska jag slita arslet av mig här hemma. För snart börjar jag ju jobba och då är jag glad om jag hinner tvätta och plocka in den. Roligare än så här blev det inte idag. Med lite tur och ork kanske det kan bli en bild på grävningen ikväll. Just nu känner jag mig bara mör.

På tal om något helt annat så gjorde jag en jättebeställning på stellas.se igår. Så snart ska det scrappas för fullt. Måste bara framkalla lite kort så jag kan sätta fart med mina projekt. Men framkallning är på gång också, ska bara få lite bra erbjudanden från Fuji.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar