lördag 30 juli 2011

Skördat

Idag mina kära läsare har jag skördat den första full size squashen. Jag är hur nöjd som helst då jag inte hade räknat med att kunna skörda någonting av det jag satte i våras.

Jag fick mig en mindre chock när jag hittade denna i en av krukorna med squash. Det fanns dessutom ett gäng där som är på gång. Paprikorna är nog också skördningsklara. Men de får jag titta på en annan dag för idag har jag en gnällig skitunge och hanen har åkt iväg för att fiska hela dagen. Tur i oturen glömde vi mjölken vi köpte igår hos svärföräldrarna så jag ska ta mig en tur dit snart för att hämta mjölk och tigga lite mat. Det kan behövas för jag är helt slut. Jag lät A vara vaken för länge så han var riktigt övertrött när han skulle sova. Så det blev många tårar och till slut somnade han i vagnen efter att jag vaggat honom till söms. Men på kvällen går det bra att somna övertrött och jävlig men inte på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar