tisdag 12 april 2011

Stadsbesök

Idag har jag och varit på besök hos lillasyster i den stora staden Örebro. Väl där så målade jag och E med flaskfärg vilket hon tyckte var skitkul, eller målandet var väl sådär men att blanda alla färgerna i en burk så de blev mörkgrå var en stor hit. Fast på bilden så målar hon faktiskt.

A tyckte det var spännande att sitta på bilen. Så snart kommer nog gåstolen fram. Har fått höra från många håll att han är väldig stadig och stark och det måste han ha efter sin far för jag är ju bland det klenaste som finns när det gäller råstyrka. Det blev även en kusinbild, eller alla kusinerna är ju inte med, men hälften av dem ialf.
Det blev även en promenad för mig och Stina med våra barnvagnar. Det var spännande att traska omkring i bebyggda områden med asfaltsvägar. Här hemma är man numera van vid gärden och lervälling. Men allt har ju sin charm och ombyte förnöjer.

Nu sover A snällt och som vanligt var det bara att lägga in honom och så sover han. Jag hoppas verkligen att det fortsätter att vara så. Så just nu håller jag på och fixar inbjudningskort till A:s namngivningsceremoni som vi ska ha den 11 juni. Man kan ju då tycka att jag borde utnyttja mitt fina pysselbord, men nej jag sitter i vardagsrummet och nyttjar bordet som är i soffan, så nu är jag bra sne i kroppen. Men snart är jag klar för idag. Så då är frågan om man ska sover eller om jag ska fortsätta att plantera om grönsakerna som jag började med på förmiddagen och även där kan man ju tycka att jag borde använda mitt fina planteringsbord, men nej det fick bli köksbordet men där skyller jag på A då han var vaken när jag drog igång det hela och jag hade ingen lust att ha med honom i källaren. Att jag inte utnyttjade pysselbordet skyller jag på att jag tycker det är olustigt att vara på övervåningen när det är mörkt och jag är själv hemma. De som har varit på övervåningen här brukar förstå varför, det är sovalkover med draperier och konstig planlösning. Jag föredrar att vara där när det är ljust eller om hanen är hemma. Han har dragit på konferens och dricker nu öl och roar sig med gymnasieflickor för det är sånt man gör på konferens, det har jag läst på Aftonbladets löpsedel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar