torsdag 28 april 2011

Ensamhet

Just nu njuter jag av min ensamhet i fulla drag. Det omöjliga barnet och hanen skickade jag promenad till hans föräldrar så tar jag bilen dit sen. Hittills under min ensamhet har jag spelat musik på högsta volym, bakat en halv rulltårta, vattnat blommor och hängt blöjor. En dusch ska hinnas med innan jag brummar iväg sen.

Det söta barnet har de senaste dagarna inte varit alls lika söt som han har varit. Han har utvecklat en tendens till att vilja ha uppmärksamhet konstant. Trött är han också jämt, men att sova i längre stunder vill han ändå inte. Det är väl ytterligare en av alla miljoner faser som barn går igenom. Men det blir lite frustrerande när han inte vill sova och är grinig när han är vaken. Så det här med att vara själv hemma en timme var hur skönt som helst.

Nu väntar grädden på att bli vipsad och sen in i duschen.

1 kommentar:

  1. Tack för den goda Rulltårtan!
    Det vart ju inte en smula kvar när vi har fikat!
    Så söt Alexander!
    Kram Ann-Britt

    SvaraRadera