fredag 8 april 2011

Bättre

Nu känns livet lite lättare, men det beror inte på att jag har lyckats amma utan att han sovit i snart två timmar och jag börjar få rätsida på vad som ska göras innan påsken då vi ska ha kalas för Daniel, hans pappa och brorsdotter. Stora kalas är jag vad vid att fixa, men nu ska det in mat också och det blir spännande att utfodra ca 30 hungriga släktingar. Kan ju tillägga att då är det bara den närmsta släkten, föräldrar, syskon och syskonbarn och en mormor. Fler lär vi väl bli i släkten också inom de närmsta åren.

Nu tycker jag annars att Daniel kan komma hem. Han brukar ha telefonmöte på fredagar men idag skulle de inte ha något och han trodde han skulle bli tidig, så jag stallde in mina planer för att få umgås med honom eftersom jag jobbar i helgen och i nästa vecka drar han på konferens för att roa sig med gymnasieflickor. Men inte fasiken blev han tidig idag. Fast det var skönt att vara hemma, jag har ju fått fönstren på övervåningen tvättade och så har jag också bokat om tandläkartiden.

Så fort han kommer hem ska det planeras kalas och namngivningsceremoni. Sen hoppas jag på ostbågar ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar