fredag 15 april 2011

Kalas nummer 7

Jodå igår var det dags för det sjunde kalaset för detta år. Den här gången var det min coola lillebror som beslutade sig för att fylla 15 år. Det firades med kalas hemma hos mina föräldrar och det bjöds på pannkakstårta som inte är en vanlig pannkakstårta utan med köttfärs, ungefär som lasagne fast med pannkakor istället för plattor. Mycket gott är det ialf. Efter det blev det för mycket fika, men trots mina dåliga karaktär så åt jag faktiskt inte upp allt fika jag hade tagit åt mig.

Då kameran låg och tryckte i väskan och vägrade komma fram så blev kvällen bildlös. Jag har förhoppningar att hanen nån gång kan ta initiativ till att ta kort någon gång då jag oftast har huvudansvar för A när vi åker bort. Nåväl igår dumpade jag A hos allehanda släktingar för att hoppa studsmatta med E. Det var roligt men skitjobbigt och inte ville hon gå in så det slutade med att jag fick bära in henne.

Jag var skittrött sen när vi kom hem så det blev tidig läggning för mig. Sen sov jag som en kratta ialf, jag drömmer så himla mycket så det känns aldrig som om man har sovit bra. Nu inatt var jag på fest och blev skitfull på två cider, jag hade en tredje men den hade gått sönder och det var kanske lika bra det. Sen i en annan dröm så var jag på jobbet och stod i kassan utan kökspersonal. De satt och fikade i matsalen. Ja det märks att jag har jobbat lite för jobbdrömmarna har kommit tillbaka. För att återgå till festdrömmen så hade en kollega skolat om till vakt på G4S. Hon passade i den utstyrseln.

Nu har någon tröttnat i babygymet så ha en bra dag alla!

2 kommentarer:

  1. Full på 2 cider låter inte likt dej...

    SvaraRadera
  2. Nä nu bloggas det lite för lite! :) Det finns de som uppskattar att läsa om sovtider och amning haha :)

    SvaraRadera