måndag 4 april 2011

Det växer

Det växer för fullt i mina små odlingslådor. Det jag funderar på nu är när man ska omplantera allting till lite större krukor. Tips lämnas gärna i kommentarsfältet.


Det som har växt mest är smörgåskrasse och de ska man kanske inte plantera om. Sen är det en massa romansallad som har kommit upp, närmare 40 stycken då det är dubbla frön i en del krukor. Längst ner så ser ni squasch. De ska jag nog stadga upp rätt så snart tror jag. Jag har också förstått att de slingrar sig, så de kommer inte få stå i sovrummet och sovrumsdörren kommer vara låst på nätterna. Nä jag gillar varken rötter eller saker som slingrar sig. Så fråga mig inte vad jag har gett mig in på.

2 kommentarer:

  1. Jag som aldrig lyckas hålla en växt vid liv är väldigt imponerad av ditt projekt :)Omplantering vet jag tyvärr inget om.

    SvaraRadera
  2. Sallad hade du kunnat sätta direkt i stor kruka eller i landet till sommaren. Försök att försiktigt flytta över den till en större kruka. Risken för frost är inte över förrän 14 juni (oskriven regel :))
    Dina slingriga vänner kan du plantera om vid ca 10-15 cm. Det allra bästa hade varit att sätta ut dem i landet... men det kan man ju inte göra än :(
    Med andra ord är du ute i för god tid!! Snyggt att du fått till så bra skörd!

    SvaraRadera