söndag 20 februari 2011

Fattig

Nu är jag fattig, eller inte riktigt än men snart. Idag har nämligen jag och mina systrar varit på Grande Hotell i Örebro och blivit stylade och fotograferade av The Studio. Själva den biten var ju gratis då jag hade blivit tipsad av en vän. Men sen kostade korten och jag ville ju ha många bilder... lite för många. Så just nu har jag lite ångest över det hela. Man är ju inte direkt rik på föräldrapenning, hade det varit för ett år sen så hade det varit lugnt för då hade jag ju en riktig inkomst och hade kunnat tagit några extrapass för att finansiera det hela. Men å andra sidan kan jag jobba lite extra nu med och nu kommer det definitivt bli extrapass för att få in cash. Men åter till dagen. Det hela var mycket trevligt att bli sminkad av en kunnig människa och sen bli fotograferad av en som sa hur man skulle posa, mycket lättare än när någon amatör tar kort på en. Bilder kommer att komma upp inom en snart framtid. Än så länge ligger de kvar på skivan. Sen så fick man ju rekommendera vänner till The Studio så bli inte förvånad ifall de skulle ringa därifrån till just dig och säga att jag har rekommenderat dig. Jag hade däremot kunnat tipsat om flera om min mobil inte hade gått sönder i vintras, det är massor med jobbarkompisar som jag inte har lagt in i mobilen än.

Nåväl snart ska det sovas för jag är rätt så trött. Glömde ju att det absoluta bästa med dagen var att umgås med systrarna utan barn, nåt barn brukar oftast vara med och slita i sin mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar