lördag 23 juni 2012

Midsommar

Efter jobbet igår (var snabb som tusan med kassorna så 19.10 var jag på plats på festen) så hamnade jag till slut på en midsommarfest hos ett par kompisar i Hidinge. Där blev det bla dans runt midsommarstången och det var mycket uppskattat av Alex, men det var tungt att dansa runt med honom på armen.


Här tror jag att vi kör prästens lilla kråka. Sen framåt kvällen blev det marshmallowsgrillning runt lägerelden. Mycket mysigt, fast det kändes lite klyschigt. Nåväl runt midnatt åkte vi hem (då hade Alex sovit några timmar i vagnen därborta) och imorse när jag fick gå upp med Alex runt sju så var jag glad att jag var nykter. Baksmällor är aldrig kul, däremot kompenserar jag med ett glas vin nu.

Idag gjorde vi en chansning på en loppisrunda med varierat resultat. De närmsta var stängda, men två i Karlskoga hade öppet så vi kom inte hem tomhänta.
 


Nån gång måste jag sluta köpa silverbrickor och uppläggningsfat, men är de fina och billiga kan jag inte låta bli.
 

Lite skivor fick också följa med, mest nöjd är jag med den längst ner, Twin peaks theme. För er som inte sett serien, se den. För er som inte gillar den har jag bara en sak att säga; ni kan inte ha någon smak när det gäller tv-serier. Dock så spårar den ur lite, men första säsongen måste man älska, den är ett mästerverk.

Nu ikväll ska det bli lite vin och räkor. Ska ge mig på rosévin som är så trendigt att dricka, vi fick en flaska förra helgen så nu måste vi ge vinet en chans. Vem vet kanske en ny favorit. Men först måste Alex somna, men idag har jag förmånen att sitta här nere och vänta på Daniel.

Eftersom jag och hanen har tittat klart på star trek för denna gång så känns "Live long and prosper" inte lika aktuellt så istället blir det:

So Say We All

från Battlestar Gallactica

1 kommentar:

  1. Du kan ge bort uppläggningsfat till nån som fyller år, fast det är ju långt till November.

    SvaraRadera