söndag 4 november 2012

Höstfix



Blommorna jag hade förut i grytan tvärdog ju när frosten kom, dåligt med tanke att de marknadsfördes som höstblommor. Men kålen överlevde och nu har den fått sällskap ljung och en en.
 

Med tanke på var jag hade tänkt att ha ljungen så köpte jag för lite, för meningen var att de även skulle fylla en zinkbalja/kärl jag har på framsidan, men det blev bara en kvar så den fick hamna i en kruka rakt upp och ner. Sen blev det mer höstfix igår, det krattades löv som nu ligger i säckar och meningen är att jag ska sticka hål på dem och sen vattna och sen ska det bli mull. Men den sista biten blev aldrig av igår och idag orkar jag inte, det får bli imorgon när jag är ledig. Sen plockades det in lite leksaker till pergolan och de sista sommarväxterna fick sin vila på komposten och bryggeriflaskorna fick flytta in. Sen så fick bilarna vinterdäck, men det fixade Daniel. Men nu känns det skönt att det mest faktiskt är gjort.

Sen har jag lyckats halvt dubbelboka mig. Jag bokade in en pysseldag med två tjejer en söndag i november och samma söndag är det julmarknad i Edsberg som börjar 11.00, så jag funderar på att bli sen till pysslet. Jag hade hoppats att julmarknaden var på lördagen istället. Annars är jag helt död just nu, även fast det var lugnt igår (förutom en buss runt fem) så är jag helt död i både kropp och själ. Det här med att jobba sent börjar jag bli för gammal för och jag kan ju säga att det inte krävs mycket för att jag ska tända till och nästan bli otrevlig, det är för väl att jag gömmer mig i köket på kvällarna. Nu ska jag börja fixa maten så jag kan dö lite när Alex sover.

Bazinga

2 kommentarer:

  1. Fint med ljungen på farstun, gillar att lastbilen kom med i bild också.

    Ja, nu får du inte banga från vår pysseldag, då skickar jag min sambo Agneta på dig ;0P

    SvaraRadera