fredag 9 november 2012

Allt i hemmet julspecial






Tidigare i veckan köpte jag Allt i hemmets julspecial för att få lite julkänsla och få lite inspiration. Men ack så besviken jag blev. För det första så var "hemmen" knappt julpyntade, visst reportagen är säkert gjorda i augusti, men lite mer kunde de ju ha ansträngt sig tycker jag och i flera av reportagen stod ofta i rubriken, jag gillar inte tomtar och typ inte traditionellt julfirande. Visst tidningen ska återspegla trender och tomtar är väl inte i det senaste ropet och tydligen inte traditionellt julfirande heller. Men för en juljunkie som jag som älskar den traditionella julen med tomtar och släktingar och på tok för mycket godis så var denna tidning ett riktigt bottennapp. Skulle man däremot hata julen så kan jag rekommendera denna tidning för någon inspiration fick man inte. Sen var det tyvärr för mycket annat blaj i tidningen som inte hörde julen till. Är det julspecial så tycker ialf jag att allt ska handla om julen rakt upp och ned. Det mest juliga var ju sorgligt nog omslaget. För inte fasiken var det 242 sidor drömjul inte. Nu tror jag att jag har gnällt färdigt.

Nu blir det en sväng in i duschen och sen ikväll blir det italienskt och sen en date med Mr Bond. Imorgon ska jag försöka få ihop en julkrans och lite annat när vi är barnfria på dagen. Alex ska sova hos sin farmor och farfar och eftersom vi ska på kalas med den släkten imorgon kväll så tar de med sig honom dit.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar