tisdag 6 november 2012

Äppelsvarvarven

Igår svarvade jag äpplen så det stod härliga till och svarven då? Jo till en början gick det inte alls, den skalade inte. Men sen kom jag på att man kanske ska försöka ändra tjockleken på skalinställningen och när det var gjort gick det kanon. Visst lite drygt var det ialf, men det var skönt att slippa kärna ur äpplena med potatisskalaren. En massa äppelmos blev det gjort sen också och det är nog Alex gladast för.

Idag står det bullbak och en tur till skogen för att plocka mossa på agendan. Som sagt var så gäller det att vara ute i god tid för bullarna är till Alex kalas i december och med mossan har jag tänkt mig fixa en egen julkrans som ska sitta på dörren.

Sen har jag efter mycket om och med blivit med smartphone och igår försökte jag ladda ner bloggerappen så jag kan blogga i tid och otid, men det ville sig inte så bra att logga in. Men i framtiden kan ni räkna med lite mobilinlägg, typ en massa bilder på alex när han är som sötast vilket är jämt.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar