fredag 23 november 2012

Harry Potter och de vises sten






Ca 10 år efter alla andra har jag börjat läsa Harry Potter. Boken då? Nja eller jo, men man får ta hänsyn till att det faktiskt är en bok riktad till 10-åringar och till en 10-åring passar boken perfekt. Jag hade nog fullständigt älskat den som 10-åring. Men eftersom jag vet att böckerna blir mörkare så läste jag den första. Man kan ju inte bara hoppa över en bok. Däremot tror jag inte att lillebror har nästa bok, så det blir att leta på loppis eller masa sig till bibblan. Vad boken handlar om tänker jag inte gå in på, tror de flesta vet vad den handlar om ialf. Betyget?

MMM, jag hoppas på högre betyg till den senare böckerna.

Annars har det varit blogglöst några dagar och det beror på att vi hade personalfest i onsdags och utan att gå in på detaljer så var det ett jävla drag och igår ville jag mest dö. Dessutom tackar jag högre makter för att ingen (vad jag vet) lade ut några bilder på fejjan den senare delen av kvällen.

Nu i helgen blir det tacos och pyssel, full fart med andra ord.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar