fredag 12 oktober 2012

Tjo eller nåt

Igår efter jobbet skulle hanen och jag ge oss på lite mys med vitlöksbröd, vitlöksstekta champinjoner, kex och kantarellpesto och så lite öl på det. Det ville inte riktigt med sig, vitlöksbröden brändes i ugnen, vi hade ingen öl på kylning (men en bag-in-box med vin) och kexen var trasiga, sen så har vår Boxee box bråkat med oss så alla filmer var typ i oordning. Nån högre makt ville verkligen jävlas med oss igår. Men film blev det och ölen blev kall i frysen också.

Annars blir det bildlöst då jag inte orkar ta kort, men om ni vill se något fint så titta ut genom fönstret för det är riktigt fint ute med frosten och där kommer nästa fråga, hur ska man klä barn till dagis? Idag hade jag ialf larm på mobilen, vår plutt har börjat med sovmorgnar till nio, eller vi tror han är vaken från typ halv åtta men säger inget och hans morgontrötta föräldrar sover vidare. Däremot så har blöjan läckt rejält två nätter i rad och det är ingen hit och jag tror inte de är för små för de håller upp till 22kg och där är vi inte i närheten med vikten på långa vägar.

So say we all

1 kommentar:

  1. Här har jag fått tagit stl 7 på blöjorna och ändå så läcker de ibland...

    När det gäller kläder så kör lager på lager. Till dagis har barnen "halvtunna" jacka och så ser jag till att det finns:
    Svettiströja, fleecetröja, vantar i fingervantstjocklek, till Elmer är de tumvantemodell, överdragsbyxor, fleecebyxor, mössa, regnkläder och gummistövlar, raggsockor (bra i stövlarna om de är ute på förmiddagen och solen inte börjat värma än), galonvantar + en jävla massa extrakläder.

    Något jag tycker är väldigt onödigt är att köpa fleecefodrade regnkläder/lverdragsbyxor, smartare att köpa lösa fleecekläder och ta på under. Blir lite dubbla inköp annars då det ofodrade också behövs.

    Problemet nu är att det är iskallt på morgonen men kan bli riktigt varmt mitt på dagen därför säger jag fortfarande tunnare jacka och sen ha tröjor under innan det blivit varmt.

    En väldigt lång kommentar...

    SvaraRadera