torsdag 18 oktober 2012

Slutskördat


Nu är det slutskördat för i år, morötterna sitter numera i hinkar med jord i nere i matkällaren och lökarna ligger just nu på tork på ett kompostgaller nere i källaren. Dyrt var det att skörda, fick köpa nya kompostgaller, hinkar och jord, men jag får se det som en investering för framtiden. Egentligen borde jag ha tagit tag i detta för ett tag sen, men jag har fått en släng av latmasken den senaste tiden.



De där lila blommorna klarade ju inte speciellt mycket, en frostnatt och sen döda. Lite mera tycker jag att man kan begära av höstblommor, likadant med bollkrysset så nu ligger de på komposten och vid löning blir det ett besök på Blomsterlandet för att köpa ljung eller liknande.

Imorgon är jag äntligen ledig och det ser jag framemot.

So say we all

1 kommentar:

  1. Herlige bilder! Det en dyrker selv smaker alltid best!
    Ha en fin kveld!

    SvaraRadera