tisdag 9 oktober 2012

Höstkrans






Äntligen fick jag tummen ur och fixade en höstkrans till ytterdörren. Det blev riktigt tjusigt, men jag skulle ha satt dit flera löv. Men man lär sig ju av sina misstag.

Igår såg Daniel och jag den sista Harry Potter filmen, så nu känns det lite sorgligt att ha sett alla. Men jag får väl sätta fart och läsa böckerna. Det som är bra med Potter-filmerna är att de bara blir bättre ju längre in i serien man kommer. Det har nog visserligen en hel del med att göra att först är de ju barnfilmer eftersom han själv är ett barn och sen blir det ju mörkare desto äldre han blir och det gillas. Så jag förstår att de som sänder film på biograferna inte ville visa med svensk dubbning (för några år sen var det så kommer dock inte ihåg hur debatten slutade)  när han blev äldre för faktum är att jag skulle inte låta en sjuåring titta på de senare filmerna eftersom de är lite läskiga för ett barn.

Avada Kedavra

1 kommentar: