torsdag 6 september 2012

Planerar framåt





Hösten närmar sig med blandade känslor. Själv så gillar jag hösten, men jag ogillar att behöva klä på Alex en massa kläder, nu i sommar har jag öppnat ytterdörren och han har sprungit in och ut som han velat barfota. Men det var inte det bloggen skulle handla om utan om framtida trädgårdsplaner. För nån månad sen kom jag på att jag vill ha en till rabatt och den skulle då vara framför gäststugan som ni ser på bilden. Men för att få till det så måste det grävas och de halvdöda buskarna ska då bort. Så till våren ska jag ta tag i grävningen (Daniel har lovat att hjälpa till med buskarna) så kanske jag kan få dit lite blommor året efter. Planen är att det ska vara ett hav av prästkragar och så en vit pion (tänkte dela den jag har) och så ska jag flytta på den oranga liljan jag har mellan två pionbuskar. Jag tänkte undvika rosa i denna rabatt då det är i stort sett bara rosa i den andra.

Idag på förmiddagen var jag betydligt mera produktiv än igår. Jag har bla dammsugit nedervåningen, strykt på flera namnlappar på Alex kläder, satt ner i vitlök i en pallkrage och så planterat om en blomma, vet att man ska göra det på våren men det fick bli nu istället. Men produktiviteten slutar inte där utan så fort jag har slitit mig härifrån ska jag proppa saaben full med återvinning som jag ska åka iväg med senare idag och efter maten har jag planer på att Daniel ska ställa ut lite grovsopor. Så med lite tur kanske jag hinner andas lite i helgen mellan stängningspassen.

So say we all

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar