söndag 16 september 2012

Höst

Idag har jag fotat lite i trädgården, det mesta håller på att lägga av för säsongen, men lite finns kvar därute och det är ju för väl det.


Vissen tomat, de sista/första tomaterna ligger inne på eftermogning.
 

Habaneron har gett mycket frukt
 

Alex roade sig i rutchkanan.
 

Gurkorna blev inte större än så här, de har nu åkt i komposten.
 

Men pelargonerna blommar som aldrig förr
 

En liten pensé som har spridit sig.
 

Jag plockade även av paprikorna då plantan var tokvissen.
 

Den bor numera på komposten.
 

Physalis och tomater på lite eftermogning. Phylalis har jag gott om, men de mognar mycket långsamt. Växthus kanske skulle vara nåt att ha i framtiden.

Nu har det provdruckits aroniasaft och den var jättegod, så mer sån saft ska jag göra.

So say we all

1 kommentar:

  1. Physalisen var så jättegod. Vi köpte sådana i förra veckan, och de smakade ingenting i jämfört med dom som ni odlat:)

    ♥♥♥♥Pussa på Alexander fån mig♥♥♥♥
    Kram Ann-Britt

    SvaraRadera