tisdag 31 juli 2012

Trädgårdsrapport


När vi var i Nora för ett tag sen så hittade jag en fin skylt där det står "jag är bra på att göra ingenting", passar perfekt till mig.
 

En röd chili
 

Squaschen har börjat komma igång ordentligt, nu håller jag tummarna på att jag får äta sqausch snart.
 

Jag tror inte det blir så mycket hallon i frysen i år då Alex är där och norpar nästan hela tiden.
 


Ångestprojektet tar sig, Daniel rensade bort all ogräs igår och har gjort några högar.
 

Broccolin har börjat ta sig den också. Idag har jag även börjat med storstädning av garderoberna på övervåningen för den 18 augusti ska jag stå på loppis i Gränby mittemot där mina föräldrar bor utanför Sannahed och nånting som finns i garderoberna borde gå att sälja. Sen hörde jag Daniel nämna nåt om att bygga hyllor i garderoberna så det lär ta ett tag innan jag får in allt igen men då är det skönt med en stor övervåning som knappt används. Sen ska även huset hinnas storstädas innan jag börjar jobba, men det tänkte jag lösa med några barnfria dagar här hemma i nästa vecka.

So say we all

2 kommentarer:

  1. Vad fint det blir vid garaget. Bra med grus, om inte katterna gör låda av det som hemma hos oss :)
    Finns det plats för fler på den där loppisen? Har en massa jag skulle behöva bli av med...
    Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Skit också det gick inte... Kollade inte först innan jag fråga, det var ju lite klumpigt :)

    SvaraRadera