onsdag 11 juli 2012

Framtida proffs?






Biljardbordet har länge varit en favorit hos Alex, men nu har han hittat triangeln (har ingen aning om vad den heter på riktigt) och så den lilla kön. Att plocka i bollarna och sen peka mot de andra köerna så att mamma (jag) ska spränga är en hit. Däremot är jag efter fem år med biljardbord precis lika dålig på biljard som jag var i skolan när man spelade på fritidsgården. Men  det är inte omöjligt att Alex blir en baddare på biljard, han har ju lite bättre förutsättningar än mig. I bakgrunden skymtar man ett Indiana Jones flipper som jag fick tjata mig till, helst ville jag ha Star Wars med Han Solo, men de var typ för dyra. Men jag har ju trots allt Harrison Ford i vardagsrummet och det ska man ju inte klaga över.

Idag blev det en sån där psykisk stressdag. Det var mycket smått som skulle göras och när Alex har sovit klart så ska han och jag åka och storhandla mat. Detta ser jag inte framemot och dessutom ska jag till Meca innan och handla bildelar och det vill jag absolut inte. Men eftersom hanen är och snickrar hos sina föräldrar så blev det jag som fick ta tag i den biten. För det får gärna vara färdigsnickrat där när jag går på semester nu i helgen. Men jag har lugnat nerverna med lite bakning till besöket som kommer imorgon. Så jag börjar väl få ordning på tillvaron. Ska bara springa ett varv med snabeldraken.

So say we all

2 kommentarer:

  1. http://haggalen.blogspot.se/2012/06/allt-i-ett-jordgubbssaft-och.html#comment-form

    SvaraRadera
  2. http://kakfateriet.se/delar-till-kakfat-3-vaningar/

    SvaraRadera