tisdag 24 juli 2012

Det blommar


I våras så tog jag en prenumeration på Allt om trädgård och som premie fick jag doftlijelökar. De satte jag ner i våras i en stor kruka och nu har de börjat blomma. Egentligen borde jag kanske gräva ner dem i rabatten eftersom allt där är överblommat. Men eftersom jag lider av latmasken så blir det nog inte av.
 

Sen så fick jag en pelargon av min mamma som hon satte med frön i våras. Att den har kommit upp är bara en bedrift det. Nu ska den få bo i köksfönstret som är som ett växthus och se om den växer fortare än de som är kvar hos mamma och pappa.

Sen så har hunden fått åka hem och om jag eller hunden är lyckligast över det vet jag inte. Innan Ivar fick åka hem så gjorde vi ett besök hos storasyster. Där plockade vi smultron som var stora som små jordgubbar och goda var de också, de som jag har smakar ingenting i jämförelse.

Eftersom hanen har lämnat mig själv ikväll (han är iväg och fiskar) så sitter jag återigen här med godis. Dålig karaktär är något jag lider mera av än latmasken.

So say we all

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar