onsdag 13 november 2013

Övervåningen


Efter nyår är det tänkt att vi ska ta och börja renovera övervåningen, men redan nu så börjar jag tömma sovalkoverna som jag har använt som förvaring. För av nån anledning så samlar man på sig en massa saker när man har gott om förvaring och en make som gärna åker på auktioner och loppisar. I denna alkov är det barnkläder i kartongerna och ovanför är det skåpgarderob där jag har en massa skräp som jag inte vill göra mig av med, mycket minnen med andra ord. Men denna alkov och skåpet är tänkt att bli en garderob eller liknande till Alex. 
 

I denna alkov har jag mina loppisprylar som jag hoppas på att få sålt nån gång i framtiden. Borde egentligen stå nånstans nu innan jul, men det känns som om helgerna inte riktigt räcker till, så det får bli till våren och då kan jag ju få med lite urvuxna babysaker. För här ska det inte sparas mycket.


Så här ser det ut just nu på övevåningen. Nånstans ska en vägg upp och då får Alex ett nytt rum så får Julia ta hans gamla. Då behöver vi bara inreda ett rum istället för två. Då Alex nuvarande rum inte är så jätteroligt i ett barnperspektiv. 
 

Nu ikväll har jag fått ner alla fotoalbum i kistan som stått tom bra länge. Sen så har hanen fått i uppdrag att skaffa bra flyttkartonger så jag kan packa ner loppisprylarna och förvara dem bättre i en garderob. Med lite tur har jag kartongerna innan helgen så jag kan börja på söndag.
 

Jag var ju även till Ankis magasin idag och med mig hem fick jag en röd duk och så lite tomtar men de väntar jag med. Men det som bara är rött får komma fram på en gång. Det blir lite lättare och roligare så.

Annars har jag nu kommit igång med städningen. Idag blev det köksluckorna som fick sig en omgång, men imorgon blir det inget i storstädning bara tråkig dammsugning. Sen så har jag en läkartid imorgon, har fått en blodblåsa/vårta som bara blöder. Hade en för tre år sen och den fick jag bränna bort. Får se hur domen lyder imorgon.

Winter is coming

1 kommentar:

  1. Vad roligt det ska bli att se hur renoveringen blir! Är ju så gulliga utrymmen redan nu.
    Ha en trevlig helg,
    Kram therese

    SvaraRadera