måndag 4 november 2013

Helgen


Söndagkväll och jag har tid vid datorn, men eftersom jag har fixat till två mobila inlägg idag så får detta bli tidsinställt istället. Bra då jag är borta hela måndagen. Hur som lördagen spenderades på kalas i Hällabrottet hos min storasyster. Hon och hennes make firades. Det översta kortet var till honom och det nedersta till henne. Ett enkelt kort till en man och så ugglor till syster som hon gillar.
 

Söndagen tillbringades vid pysselbordet med Therese och många gånger brukar jag vara helt slut på pyssel efter en heldag, men denna gång är jag mera sugen på att pyssla. Vad som har gjorts under dagen kommer att komma senare, men det har varit lite grattiskort, påbörjat en LO (tiden tog slut), klistrat in grattiskort som Alex fått i hans album och så en sida i mitt album med julgodisfavoriter. Det är ett projekt som jag påbörjade förra vintern efter jul, så snart ska jag ta bilder så kommer de att komma med jämna mellanrum fram till jul.

Nu i veckan så kommer jag att dra igång städveckor, tänkte börja storstädningen inför kalas och jul. Först ut är köket och ugnen. Är inte det minsta sugen, speciellt inte på ugnen. Men det är min tur, hanen tog den sist och av nån anledning är den skitigare när det är min  tur då jag inte håller efter lika mycket och låter det gå längre tid innan jag tar tag i den. Men på tisdag smäller det och vem vet ni kanske kan få följa händelseförloppet här på bloggen, om inte annat på instagram.

Winter is comin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar