onsdag 6 november 2013

Julgodis


Förra vintern påbörjade jag albumet med recept på mina julgodis-favoriter. Albumet fick bli ett vanligt svart från Panduro, när jag skulle köpa album så var det det bästa jag hittade.
 

Framsidan blev enkel och förut fick jag se att min hane som hatar särskrivningar hade gjort en bindestreck mellan jul och godis (efter att bilden hade tagits) med bläck och det blev ju inte bättre direkt. 
 

Här är första sidan. Sen hann jag inte fotografera mera. Tanken är att ta kort på resten och sen bjuda er på recepten.

Annars är jag riktigt trött just nu. Taskigt med sömn inatt då jag först var torr i halsen och torrhostade, sen vaknade Alex och var jätteledsen två gånger, visserligen tog Daniel det men jag vaknade ialf. Sen var det Julias tur att vakna och bara för att jag vaknat mycket innan osv så åt hon bara en gång inatt av det som var min nattsömn och det var skönt och jag hoppas på en repris från hennes sida inatt. Men det är väl att hoppas för mycket då den lilla tjejen behöver bajsa ordentligt. Sen har jag inte haft vett att ta det lugnt på dagen utan har tvättat fönster, gått långpromenad och sen öppna förskolan. Så imorgon kanske jag borde ta det lugnt, eller så torkar jag skåpluckor i köket. Fast imorgon ska vi ingenstans på eftermiddagen så då sparar jag nog promenaden till då.

Mycket svammel om ingenting blev det och det skyller jag rakt upp och ned på att jag är trött och inte kan tänka riktigt klart.

Winter is coming

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar