tisdag 24 september 2013

....



Pelargonen har absolut inget med inlägget att göra.

Det som inte nämndes i gårdagens inlägg var frukosten själv med två barn. Hade nästan fått fram allting och då ska självklart Julia ha mera mat, så fram med flaskan och snabbmata lite. Sen när jag började få saker under kontroll då häller Alex ut tranbärsdryck på halva sig och köksgolvet. Bara att torka och klä av Alex som fick vara naken, men så fort vi satt oss så skulle han ha tröja, bara att hämta. Nånstans igen blev det att bära Julia lite. Sen tror jag att vi fick lite frukost i oss. Sen när frukosten typ är bortplockad så kommer Alex och går lite bredbent, då har han kissat på golvet. Bara att torka igen. Så nu direkt efter frukosten så ska jag dammsuga och moppa golvet i köket. Men resten av gårdagen var mysig. Vi tittade på Toy Story 2 på kvällen och Alex satt som ett ljus hela filmen. Han hade önskat filmen själv efter att ha sett den hos mina föräldrar och så har han en Buzz Lightyear docka också, så han pekade på Buzz och sa att han ville se honom. Tur för honom att han har en barnslig mamma som hade Toy Story på dvd. 

Annars går det trögt med amningen, antingen så skriks det vid bröstet eller så tittar Julia på mig som om jag vore dum i huvudet och säger Vadå ska jag äta därifrån och kämpa när jag kan få flaska som rinner lätt... Lata barn är det man har. 

Winter is coming

2 kommentarer:

  1. Oj vad jag inte blir avundsjuk på er morgon :)

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där kaoset ;) Visst är det underbart ;)

    SvaraRadera